سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای هیئات مذهبی در شهرستان خبر داد.
حجت‎الاسلام محمدرضا رحمانی،رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در حاشیه اولین جلسه ستاد انتخابات چهارمین دوره شورای هیئات مذهبی این شهرستان که با حضور کارشناسان و نمایندگان ادارات، معتمدین هیئت ها و رئیس شورای هیئت های مذهبی برگزار شد، با اعلام این خبر، گفت: چهارمين دوره انتخابات شورای هيئت‌های مذهبی همزمان با سراسر كشور سوم آبان 92 در گناباد برگزار می شود.
 

وی افزود: تشکلهای دینی و هیئات مذهبی از جمله عناصر نیروهای مستعد و دارای پتانسیل های بالقوه و بالفعلی هستند که رشد، بالندگی و پویایی آنها نیازمند تشکیلات مناسب، منسجم و مستحکم با هدف مشارکت ، سازماندهی ، ایجاد بستر و زمینه ساز حضور فعال و گسترده و در عین حال موثر مردمی در مسائل و پدیده های فرهنگي و اجتماعي كشور است.
حجت‎الاسلام رحمانی با بیان اهمیت نقش هیئت های مذهبی از قبل از انقلاب اسلامی، گفت: در جریان انقلاب اسلامی این هیئت های مذهبی بودند که موجب شکل گیری پرشورترین تظاهرات منجر به پیروزی انقلاب یعنی تظاهرات عاشورای ۵۷ شدند و بعد از انقلاب در دوران تثبیت نظام هم هیئت ها و هیئتی ها نقش کلیدی در حفظ نظام جمهوری اسلامی در دفاع مقدس داشتند.
وی به نقش هیئت های مذهبی در بصیرت افزایی تک تک افراد جامعه اشاره کرد و افزود: هیئت های مذهبی با رسالتی که در قبال جامعه دارند با وجود کمی و کاستی های موجود به ویژه در بخش امور مالی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و به عنوان افسران دفاع از حریم مکتب اهل بیت(ع) قلمداد می شوند.
حجت‎الاسلام رحمانی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی ایران و مکتب اهل بیت(ع) در یک جنگ تمام عیار علیه مقدسات و ارزش های اسلامی پا به عرصه میدان گذاشته اند و هیئت های مذهبی در دفاع از حریم مکتب اهل بیت نقش تعیین کننده ای دارند و به عنوان پیشگامان دفاع مقدس از حریم مکتب اهل بیت (ع) محسوب می شوند.
وی به اهمییت شورای هیئت های مذهبی در شکلگیری و انسجام هیئت های مذهبی اشاره کرد، و گفت: ایجاد انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعاليتهاي هیئات مذهبی، استفاده ازتوان بالقوه و بالفعل و تجارب تمامي نيروهاي هيئات در طراحي وبرنامه ريزيهاي فرهنگي‌ديني از مهمترین اهداف تأسیس شورای هیئت های مذهبی بوده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد افزود: آسيب شناسي شئون فرهنگي مناسبتهاي مذهبي و ارائه راهبردهاي عملي جهت زدودن آسيبها توسط نيروهاي مردمي هيئات مذهبي، افزايش مديريت مشاركتي در تصميم سازي هاي فرهنگي و اجراي فعاليتها و جلب مشاركت و هدايت همكاريهاي مردمي از طريق صدور مجوز تأسيس و ساماندهي هيئات مذهبي از مهمترین اهداف شورای هیئت های مذهبی است.
وی گفت: مهمترین مأموريتهاي شوراي هيئات مذهبي استفاده بهينه از ظرفيتهاي فرهنگي و اجتماعي موجود در هيئات و ارائه راهكارهاي مناسب جهت نيل به اهداف، هماهنگي و همكاري با سازمان در فرآيند صدور مجوز فعاليت هيئات مذهبي می باشد.
وی نظارت مستمر بر فعاليتهاي هيئات مذهبي، بازرسيهاي مستمر از هيئات مذهبي در طول سال، علي الخصوص ايام محرم و صفر، رسيدگي به اختلافات پيش آمده ميان هيئات مذهبي، رصد اولويتهاي فرهنگي ، آسيبها و مشكلات پيش روي هيئات مذهبي با عنايت ويژه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد را از دیگر مأموریتهای شورای هیئت های مذهبی عنوان کرد.
حجت‎الاسلام رحمانی اضافه کرد: شناسايي هيئات مذهبي برتر شهرستان و برنامه ريزي جهت الگو قرار دادن آنها، برنامه ريزي جهت ارتقاء سطح آگاهيهاي ديني اعضاي هيئات مذهبي و تغذيه فكري فرهنگي آنها، بررسي آسيبها و انحرافات مراسم مذهبي شهرستان و اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم جهت رفع آنها، هماهنگي و همكاري مستمر با شوراي هيئات مذهبي استان و فرهنگسازي جهت اصلاح الگوي مصرف در هيئات مذهبي از دیگر مأموريتهاي شوراي هيئات مذهبي در سطح شهرستان است.
وی در ادامه گفت: ثبت نام متقاضیان عضویت در شورای هیئت های مذهبی از امروز 23 مردادماه آغاز و به مدت 10 روز تا اول شهریور ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در خصوص شرایط افراد متقاضی عضویت در شورای هیئت های مذهبی، گفت: داشتن حداقل 5 سال سابقه عضویت درهيئت و سه سال مسئول هيئت داراي كد شناسايي، حداقل سن 25 سال و حداكثر 60 سال و داشتن تحصيلات حداقل فوق ديپلم از مهمترین شرایط عضویت در شورای هیئت های مذهبی می باشد.
وی اضافه کرد: متأهل بودن، سكونت در محدوده حوزه انتخابی و عدم عضویت در کانون مداحان از دیگره شرايط داوطلبان عضویت در شورای هیئت های مذهبی می باشد.
حجت‎الاسلام رحمانی با عنوان اینکه در گناباد 178 هئیت دارای کد شناسایی در حال فعالیت می باشد، افزود: این تعداد 174 هیئت توسط برادران و چهار هیئت توسط بانوان به ثبت رسیده و در حال فعالیت می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com